ViaSat, som var først med Internett via satellitt, blir det første TV-selskapet som tilbyr sine kunder muligheten til via Internett å ringe selskapets kundetjeneste og eksempelvis bestille betal-TV-abonnement.
Click2Call-tjenesten er koblet til ViaSats hjemmeside og innebærer økt effektivitet i kundekontakten. Kunden som ringer via hjemmesiden har allerede kunnet ta del av den informasjon som finnes der. Dermed slipper den som tar imot samtalen å besvare en rekke spørsmål som kunden på egen hånd har skaffet seg svar på. Kunden klikker på Click2Call-symbolet på skjermen og kobles til ViaSats kundetjeneste. Med hjelp av datamaskinens lydkort, mikrofon og høyttaler, kan kunden prate med kundetjenesten som om hun hadde ringt dem fra sin vanlig telefon.
For å prøve ut Click2Call-tjenesten kan du prøve den på ViaSats hjemmeside www.viasat.se/index11.html . De du trenger er en PC med Windows 95 operativsystem, lydkort som klarer full dupleks, høyttalere, mikrofon og programmet Netmeeting. Click2Call kan ikke benyttes av brukere som sitter bak en brannmur som ikke er H323-kompatibel.