Bestill pizza på urban TV-kanal

Metropol og Telenor-selskapet Zonavi har inngått et samarbeid der leveranser fra Peppes Pizza er en del av nyvinningen. I alt 1.650 norske husholdninger får teste ut interaktiv TV i sin mest enkle form.

Telenor-selskapet Zonavi har fått mye kritikk for sine mangler på konkrete resultater. Selskapet skulle være en pådriver for interaktiv TV i Norge.

Men i det siste har det løsnet noe: morselskapet Telenor har skaffet seg rettighetene til fotball-VM, noe som åpner for et vell av interaktive muligheter via sendingene til satellittdistributøren Canal Digital i hele Norden i 2002.

Og nå kommer meldingen om at selskapet har inngått en avtale med den minste av TV-kanalen i Norge, Metropol, som er en nisjekanal som forsøker å nå urbane TV-seere. Metropol er deleid av Telenor, dermed er samarbeidet naturlig del av Telenors satsing på innhold.

1.650 husholdninger i Asker, Bærum og Stavanger får utplassert en såkalt "netbox" som skal kople bruk av PC-basert Internett og TV. Zonavi skriver i en pressemelding at selskapet, i tillegg til å teste interaktive tjenester på TV, også ønsker å få inn forlslag til nye tjenester som brukerne ønsker seg. Halvparten av de 1.650 vil derfor blir kontaktet for telefonintervju, og det vil også bli foretatt dybdeintervjuer med enkelte av 'testpilotene'..

Netboxen skal gjøre det mulig for brukerne å få programinformasjon fra Metropols programmer, påminnelse om sendetidspunkt: og bestille pizza på fjernkontrollen. Metropol akter nemlig å teste ut interaktiv reklame på TV og har inngått en avtale med Peppes Pizza.

Pilotprosjektet ble lansert denne uken og vil vare én måned.

Til toppen