Big Brother og Aftenposten like pop

Tallene fra Jupiter MMXI som måler hvor nordmenn surfer hjemmefra, viser at nettsidene til Big Brother er like store som "Tanta i Akersgata".

I dag ble endelig nettmålingene fra Jupiter MMXI lagt fram. Det er utelukkende målt hvilke nettsteder nordmenn besøker når de er på nettet hjemmefra, ikke på jobb.

Målingen viser at den gamle ærverdige avisen Aftenposten , som har eksistert siden 1860, er like populær blant hjemmesurferne som nettsidene til det utskjelte TVNorge-programmet Big Brother.

Det er ikke mer enn 0,1 prosentpoeng som skiller de to nettstedene når det gjelder den prosentvise andelen hjemmebrukere som søkte seg til disse to nettstedene.

Det er stor forskjell på gjennomsnittlig antall daglige brukere på de to nettstedene. Her har Aftenposten 36.000 daglige brukere, mens Big Brother har 18.000.

I denne målingen kommer det fram at den gjennomsnittlige daglige hjemmebruker ser på nøyaktig like mange sider på de to nettstedene, det vil si 3,1 sider. Den månedlige brukeren derimot, tar opp nesten dobbelt så mange Aftenposten-sider (9,7) som Big Brother-sider (4,7)

Hjemmesurferen bruker gjennomsnittlig mer tid på Big Brother enn på Aftenposten. 3,3 minutter varer et gjennomsnittsbesøk på Big Brother-sidene, mens et gjennomsnittsbesøk på Aftenposten varer 1,8 minutter.

JUPITER MMXI måling feb 2001 Unike brukere Minutter brukt/side*
Aftenposten 326.000 1,8
Big Brother 325.000 3,3

Alle tall er i tusen

* Gjennomsnittlig

I følge Jupiter MMXI har blant annet Big Brother i Danmark en noe større oppslutning. Der har 20 prosent av nettbrukerne besøkt danske Big Brother i februar.

Til toppen