Billettservice tok en «Highway to Hell»

Nettløsningen taklet ikke at verdens største og beste rockeband kommer til Norge.

I dag skjedde det igjen. Billetter til en stor konsert ble lagt ut for salg presis klokken 09:00, og tusener av fans benket seg foran nettleseren i håp om å sikre seg plass når AC/DC kommer til Norge 18. februar.

Deltakelse på neste års store rockehappening var innen rekkevidde, tenkte mange.

Men tro og forsiktige forhåpninger om at det var en liten snøballs sjanse i helvete til å skaffe seg billett ble kjapt snudd til fortvilelse og sinne.

Nettsiden tok en «highway to hell».

Det er nemlig ingen automatikk i at bestillingsløsninger på internett klarer å håndtere den samtidige pågangen fra en horde med kjøpekåte kunder. Selv ikke i 2008.

- Billettservice.no har for tiden stor trafikk, står å lese, og nå blir du plassert i kø.

Tjenesten har i flere år hatt denne kø-ordningen, der en forløpsindikator forteller deg at hvis du bare ikke navigerer deg vekk fra siden, så er du på vei til det forjettede land.

Ren løgn, selvsagt.

Slik den fremstår, virker det snarere som om kun flaks avgjør om du kommer frem til den elektroniske billettluka og får betalt.

Den beregnede ventetiden er nemlig overhode ikke til å stole på. Hvis tidsremsa ikke fryser fast, kan du vedde på at ordningen timer ut rett før den når 100 prosent. Er det ikke typisk.

Da nytter det lite at selskapet på forhånd takker for min tålmodighet. Den er slutt for lenge siden.

Alle skjønner at det ikke alltid blir plass til alle som vil ha. Men nettjenester som er til å stole på, kunne lett fortalt meg at jeg dessverre ikke fikk plass denne gangen. Da ville jeg ikke blitt annet enn skuffet.

Det er når forventningene skrus opp og ikke følges opp med en skikkelig leveranse at man som bruker av løsningene blir forbanna.

Billettservice AS fokuserer på god kundeservice, står å lese på selskapets nettsider. Virksomheten eies av Ticketmaster, som er verdens ledende selskap innen billettsalg. Her til lands opererer de nærmest uten reell konkurranse.

Mange får verken billetter eller service, så hvis ikke nettløsningen deres bedrer seg burde de kanskje bytte navn?

Billettservice.no bør snarest gjøre en «back in black».

    Les også:

Til toppen