BEDRIFTSTEKNOLOGI

Billig - men ikke gratis å ringe i sommer

Som kjent går alle de store teleselskapene over til lokaltakst for fjernvalg fra 1. juli. Men Gratistelefonen legges ned i sommer. Tjenesten skal relanseres i september.

Frode Eriksen
21. juni 1999 - 12:33

Ifølge Gratistelefonen må hele tjenesten legges ned for at selskapet skal kunne foreta de nødvendige oppgraderingene i det tekniske utstyret. Selskapet lover at tjenesten skal bli enda bedre til høsten etter rehabiliteringen, med lengere ringetid og kanskje med nye tjenester.

- Vi går 96 prosent etter planen, sier administrerende direktør i Gratistelefonen, Gisle Roll Ludvigsen til digi.no. - Vi kommer sterkt tilbake og regner med å hente titusener av nye kunder til høsten gjennom to eller tre store kampanjer.

Ludvigsen tror ikke at innføringen av lokaltakst for hele landet vil få særlige konsekvenser for Gratistelefonen.

- Vi har god oversikt over kundene våre, sier han. - Det er ikke gitt at vi bare skal holde oss til fasttelefoni. Generelt sett kan jeg si at vi er happy med situasjonen setter ny fart fra høsten av.

Gratistelefonen vil fra høsten blant annet identifisere hvem innenfor den enkelte husstand som ringer, slik at annonsene kan leveres til enda smalere nisjer enn i dag. Derfor vil hver kunde få en egen kode som tas i bruk som en del av telefonnummeret fra 15. september.

Selskapet tilbyr gratis telefoni til registrerte kunder som bor i Østlandsfylkene, og har nå vel 85.000 kunder og 12 ansatte. Alle telefonsamtaler blir ca. hvert 90. sekund avbrutt av en liten reklamesnutt som spilles av, mens telefonsamtalen gjør en pause. Alle samtaler innledes også med reklame. Selskapet er en del av svenske GratisTel International.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.