Som i Norge fungerer Kvasir i Danmark som en database med emneoppføringer og kategoriseringer av hjemmesider på nettet. Det er Schibsted-eide Scandinavia Online som står bak Kvasir-satsingen i de skandinaviske landene. I Sverige er tjenesten utviklet noe videre og går under navnet Eureka.
På grunn av stor pågang og få ansatte, har hele 6.000 hjemmesideoppføringer hopet seg opp, ifølge Jyllands-Posten.
Etter at hjemmesiden er meldt til Kvasir med de kategorier man ønsker oppføringer i, blir det sendt ut en e-post hvor det opplyses at ventetiden før registreringen er gjennomført, kan bli så lang som fem måneder.
På Kvasirs sider blir alle nye oppføringer lagt alfabetisk i kategorien "innkommende".
- Det er et positivt problem som oppsto i slutten av 1998, da et samarbeid med AltaVista medførte økt trafikk, sier produktsjef hos Scandinavia Online, Anders Lautrup til Jyllands-Posten
Hvis man er særdeles utålmodig, kan man betale 400 kroner for å få sin registrering behandlet som "ekspresslink", og dermed hoppe over køen av andre registreringer.
Lautrup avviser imidlertid at de tjener penger på den store køen av registreringer.
- Helt bestemt ikke. De 400 kronene er kun til å dekke våre omkostninger ved å gjennomgå og kvalitetsvudere pekere, sier han til Jyllands-Posten.
Fire heltidsansatte i tillegg til noen frilansmedhjelpere jobber med registreringen, men det er planer om å ansette flere.