Selskapet vil nå en ung og hipp målgruppe - de som ikke har 'papir over begge ørene'. Og lokkematen er billig samtaletid.
Den danske avisen Berlingske Tidende skriver i dag at Club Blah Blah vil skaffe seg 3,5 millioner kunder i Europa i løpet av 30 måneder.
Henrik Friis, som er direktør for det nye mobilselskapet, mener de store danske teleselskapene gjør feil når de forsøker å få kundene vekk fra kontantkort og over på faste abonnementer. Friis sier til Berlingske Tidende at han regner med å snappe 150.000 kunder mellom 15 og 25 år fra konkurrentene i løpet av to og et halvt år - ved nettopp å selge samtaletid.
Club Blah Blah kjøper adgang til mobilnettet fra Sonofon. En teleanalytiker BT har snakket med, Torben Rune, mener det er en grense for hvor billig det er mulig å selge samtaletid uten å tape penger, når man kjøper samtrafikk av de store aktørene. Han tror også de store operatørene kan utkonkurrere nykommeren uten problemer - dersom de vil det.
Overfor Berlingske Tidende fastslår Torben Rune at selskaper som Blah Blah kun har ett konkurranseparameter: Pris.