BEDRIFTSTEKNOLOGI

Blah blah blah-klubben skal kapre danske skravlebøtter

Det nye, danske mobil-selskapet Club Blah Blah skal konkurrere med de andre teleselskapene, og satser alt på å selge billig samtaletid.

Therese Werenskiold
23. mai 2001 - 04:55
Club Blah Blah"Det er de små mot de store. De elektroniske, de ville og frie mot de kjedelige grå menn med papir over begge ører"

Selskapet vil nå en ung og hipp målgruppe - de som ikke har 'papir over begge ørene'. Og lokkematen er billig samtaletid.

Den danske avisen Berlingske Tidende skriver i dag at Club Blah Blah vil skaffe seg 3,5 millioner kunder i Europa i løpet av 30 måneder.

Henrik Friis, som er direktør for det nye mobilselskapet, mener de store danske teleselskapene gjør feil når de forsøker å få kundene vekk fra kontantkort og over på faste abonnementer. Friis sier til Berlingske Tidende at han regner med å snappe 150.000 kunder mellom 15 og 25 år fra konkurrentene i løpet av to og et halvt år - ved nettopp å selge samtaletid.

Club Blah Blah kjøper adgang til mobilnettet fra Sonofon. En teleanalytiker BT har snakket med, Torben Rune, mener det er en grense for hvor billig det er mulig å selge samtaletid uten å tape penger, når man kjøper samtrafikk av de store aktørene. Han tror også de store operatørene kan utkonkurrere nykommeren uten problemer - dersom de vil det.

Overfor Berlingske Tidende fastslår Torben Rune at selskaper som Blah Blah kun har ett konkurranseparameter: Pris.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra