Bli med på landets første e-læringsundersøkelse

For første gang skal det gjennomføres en (elektronisk) undersøkelse for å kartlegge bruks- og markedssituasjonen for nettbasert læring. Og du kan delta.

Det er IKT-Norge som står bak undersøkelsen, som gjennomføres helt og holdent via elektroniske spørreskjema. Du kan delta i undersøkelsen ved å klikke deg inn på disse sidene.

- Resultatet av undersøkelsen vil bli offentliggjort under konferansen "Nettbasert læring 2000" på Telenor Expo i Oslo 7. og 8. juni, forteller prosjektleder Bård Krogshus i IKT-Norge til digi.no.

Det er IKT-Norges ambisjon at "Nettbasert læring 2000" skal bli en møteplass, prosjekt- og nettverkskonferanse for næringsliv og offentlig forvaltning med hovedfokus på praktiske løsninger for læring via Internett.

- Som deltaker i undersøkelsen vil du også få tilsendt de akkumulerte svarene, lover Krogshus, som kan rapportere om en sterkt økende interesse for nettbasert læring, eller e-læring.

- Vi har faktisk ikke plass til flere utstillere på e-læringskonferansen, så vi vurderer nå å leie tilleggslokaler, forteller Krogshus. Målgruppene for konferansen er i første rekke bedrifter og organisasjoner med interne opplæringsbehov, kursleverandører, utdannings- og opplæringsinstitusjoner, samt leverandører innen IKT-baserte kunnskaps- og læringssystemer.

Her er noen av de fagmiljøene som vil være representert på NBL2000: Aktiv Opplæring, Andersen Consulting, Aschehoug Forlag, Boxer Technologies, Computer Associates, Datapower Norge, Den norske Lægeforening, Direktoratet for brann og eksplosjonsvern, Forum for kompetanseutvikling, Forum for kultur og multimedia, FunCom, Future Preview, Gjensidige Forsikring, Gyldendal, Hydro Support, IT Akademiet, IT Fornebu Knowation, Modem Bad, Nasjonalt læremiddelsenter, NKS, Nord-Trøndelag fylkeskommune, Norges Forskningsråd, Norsk Regnesentral, Nærings- og handelsdepartementet, Patentstyret, SND, Statens kartverk, Statoil, SuperOffice, Teknologisk Institutt, Telenor FoU, Telenor Mobil, Visual Mind og Webucation.

Til toppen