Musikk- og bokhandelen bol.com, skiftet i Norge navn fra Bokus.com for drøye to måneder siden. Bol er den tyske mediegiganten Bertelsmanns e-handelsvirksomhet.
Nå ekspanderer nettbutikken i Asia, og Kina er det 16. landet bol.com går inn i. Etablering i Kina er spennende i Internett-verdenen. Allerede i 2005 er det, ifølge en pressemelding fra bol, anslått at 100 millioner kinesere vil være nettbrukere.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Ser på å kunne forlenge livet til en PC til syv år
- Slik sett er Kina meget spennende, sier direktør i Norge, Helge T. Zimmer.
Men Asia er ikke nytt for bol.com. Etableringen er et samarbeid med Bertelsmann China Book Club som har vært i Kina siden 1997, med mer enn 1,5 millioner medlemmer. Det kinesiske bokmarkedet regnes å utgjøre rundt 30 milliarder kroner.