Bomtur for ambisiøs reisetjeneste fra Ving

For ett år siden startet reisegiganten Ving nettjenesten Ombro.com, et rent Internett-reiseselskap. Planen var å selge reiser for én milliard kroner innen tre år og bli den ledende aktøren på nettreiser i Skandinavia. Nå er tjenesten lagt ned.

Ving hadde tro på et rent nettbasert reisebyrå for ett år siden. Da lanserte de Ombro.com, som selskapet investerte 10 millioner kroner i. Planen var at selskapet skulle bli størst i sitt segment i Skandinavia innen tre år.

Ombro.com skulle konkurrere med alle de andre forretningene i Ving-gruppen, også Vings egen nettdel hvor man kan kjøpe reiser.

Siden selskapet da endte opp med to merkenavn, og luften gikk ut av dotcom-ballongen, var det ikke bønn for ombro.com.

I en pressemelding fra selskapet står det at Ving nå legger ned tjenesten til fordel for sin egen nettside, som bærer selskapets eget navn.

- For ett år siden trodde vi at rendyrkede nettreiseselskap skulle ta helt av, men nå vet vi bedre, sier Magnus Wikner, Brand Director i Ving i en pressemelding.

Han sier videre i pressemeldingen at pengene som har vært investert ikke har vært spilt forgjeves. - Satsingen har gitt oss erfaringer og teknisk utvikling som vi har bruk for i vår videre nettsatsing, sier Wikner videre i pressemeldingen.

Til toppen