Boo.com våkner opp

Dotcom-fiaskoen Boo.com gjenoppstår i høst. Fashionmall, som kjøpte opp innmat og navn av Boo.coms konkursbo, skal relansere tjenesten med en helt ny forretningside.

Den nye økonomiens legendariske konkurs, netthandelstjenesten boo.com, rir igjen. Da selskapet solgte ut boet ble varemerket, nettadressen og innholdet i tjenesten solgt til amerikanske Fashionmall.com Nå har selskapet funnet ut hvordan man skal tjene penger på konkursen.
Les mer om konkurrsen:
Fashionmall kjøper Boo.com
Boo.com skal bli en webkatalog hvor brukeren lenkes videre til andre nettsteder, melder den svenske nett-tjenesten ComputerSweden.


Logistikk, lager og alt man forbinder med en vanlig netthandel blir barbert bort. I stedet skal Boo.com bli en naturlig portal for nettsøkende mennesker på jakt etter fancy og moteriktige plagg.

- Vi samarbeider med produsenter og salgskanaler, vilket innebærer at vi blir et utstillingsvindu for moteklær og annet, sier Ben Narasin, toppsjef i FashionMall.com.

- Vi tror at kunden er mest interessert av tilgjengeligheten til bra produkter. Så lenge kvaliteten er høy og bestillingene fungerer, finnes det ingen motstand for flere forsendelser fra ulike leverandører, sier Catherine Buggeln, sjef for det nye Boo.com, skriver ComputerSweden.

Til toppen