JUSS OG SAMFUNN

Boxman: - 60 prosent kommer igjen og igjen

Av de rundt 55.000 kundene Boxman har registrert i sine baser, har over 60 prosent handlet to eller flere ganger. Dette og mer til har nettbutikken funnet ut ved en grundig gjennomgang av sine kundebaser.

Hilde Nyman
12. mai 1999 - 04:25
Boxman
Marianne Løvdaldigi.no


Nettbutikken har i dag 55.000 handlende kunder registrert i sine databaser.

Ifølge Løvdal ligger fylkene Nord-Trøndelag, Hedmark og Nordland over landsgjennomsnittet når det gjelder kjøp hos nettbutikken. De handlende kommer ikke lenger nesten utelukkende fra aldersgruppen under 29 år, men stadig flere kunder er mellom 30 og 50 år.

Også kvinneandelen blant Boxmans kunder er på vei opp. Nå utgjør kvinnene vel 22 prosent av de handlende, mot 17 prosent i høst.

- Jeg regner med at kvinner vil utgjøre en tredel av de aktive på Internett innen sommeren år 2000, skriver Løvdal i en pressemelding.

I forkant av lanseringen av Boxman i Norge i fjor høst fikk selskapet 4 Fakta til å foreta en undersøkelse om markedets interesse for kjøp av musikk og CD-er over Internett.

- Vi lurte på det samme i fjor høst og sjekker nå om vi har lykkes. Resultatene stemmer veldig godt overens med hva vi trodde, sier Løvdal til digi.no.

Boxman-tallene begrenser seg til tall vedrørende musikk og CD-er på nettet, men når det gjelder handel generelt støtter hun seg til amerikanske undersøkelser.

- Undersøkelser fra USA viser blant annet at kvinneandelen for netthandel er mye høyere. Vi ser nøye mot Sverige, da den svenske forbrukeren ligger rundt et halvår foran oss. Og våre tall stemmer overens med svenske tall så lang, sier Løvdal.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra