I en pressemelding skriver de to selskapene at de har inngått en strategisk allianse hvor de sammen skal bygge ut nærværet på Internett.
I første omgang er det kun et rent distribusjons- og markedsføringtiltak som ligger i avtalen; lenking til hverandres webtjenester. På sikt kan det bli gjort mye under begivenheter som MTV Music Awards.
- Vi ser hele tiden etter muligheter til å videreutvikle samarbeidet. En mulighet er å inkludere en kjøpsmulighet under MTV Europe Music Award-utdelingen i november, sier direktør i Boxman Norge Helge T. Zimmer i en pressemelding.
- Vårt samarbeid vil på hjemmesidene til Boxman gjøre det mulig for seerne å kjøpe platene til de artistene som er nominert til Music Award, sier han videre.
- Samarbeidet med Boxman føles naturlig og bygger på våre besøkendes sammenfallende interesse for musikk, sier distribusjonssef for MTV Norden, Tobias Mannheimer.
Boxman har per i dag 115.000 titler som ikke kun er CDer, mens spill og DVD i tillegg. De lokale brukerne skal styres lokalt, dvs. at enhver nordmann som besøker MTVs hjemmesider, vil kunne bli ledet videre til Boxman.no.
Den lokale tilhørigheten gjelder begge veier hvor MTV-seerne kan bevege seg rett inn i butikken, mens Boxman-brukeren får tilgang til hitlister, konkurranser o.l..