Kjennere av digi.no, som utgis av internettforlaget Internett Kanal 1 AS, ser umiddelbart to store endringer i dagens digi.no; vi har fjernet den øverste reklamerammen, og vi utnytter hele dataskjermens bredde ved å innføre en tredje nyhetskolonne. Dette er viktige skritt for å gjøre digi.no mer leservennlig og er noe leserne har etterspurt.
For å gjøre det lettere å navigere uavhengig av hvor i digi.no man befinner seg, har vi lagt hele navigasjonsfeltet i egen ramme og gitt hver av de fem redaksjonelle seksjonene farger; digi.no/data er gul, digi.no/tele blå, digi.no/media rød, digi.no/finans grønn, og digi.no/mac oransje. Forsiden og globale ressurser som /overblikk, bedrift, folk, kalender, og søk beholder digi.no sin kjente koksgrå farge.
digi.no lanserer en ny tjeneste - "e-postvarsling" - som varsler om utvalgte nyheter fra digi.no via e-post. Lenke til denne tjenesten finnes oppe i høyre kolonne under søkefunksjonen (som er flyttet dit fra navigasjonsfeltet.) I første omgang får man en daglig e-post med oversikt over de viktigste nyhetene i digi.no, men i neste fase vil denne tjenesten bli kraftig forbedret slik at man kan nyansere varslingen etter behov.
Lesere som finner en artikkel i digi.no som man vil at andre skal lese, kan sende e-post om artikkelen ved å bruke "tips en bekjent" oppe i høyre kolonne.
For dem som ønsker å skrive ut en artikkel, vil tjenesten "ta utskrift" oppe i høyre kolonne gi en side som er spesialtilpasset for papirutskrifter.
Det vil komme en rekke nye spennende ting i digi.no i tiden fremover som vi vil lansere fortløpende. Vi setter selvfølgelig pris på tips, forslag, og tilbakemeldinger på det vi gjør. Send en e-post til redaksjonen (lenke finner du nederst på siden) hvis du har noe på hjertet.
Det vil selvfølgelig være en del småting som er litt ruskete i den første tiden etter omleggingen, og vi ber på forhånd om tilgivelse. Vi regner med å få luket ut eventuelle problemer i løpet av de nærmeste dagene.