Finn satser på kommunikasjon med sine 4 millioner brukere gjennom en bedriftsblogg.

Bruker blogg som en lekegrind for innovasjon

Rubrikkselskapet Finn.no satser på dialog med brukerne gjennom en bedriftsblogg.

Finn.no er Norges ubestridte største rubrikkselskap. I løpet av en måned er mer enn 4 millioner unike brukere innom nettstedet for å kjøpe, selge eller bare titte litt på hva som er tilgjengelig.

Selskapet har blitt fremhevet som et eksempel til etterfølgelse av internasjonale finansmedier, etter å ha lykkes fullstendig i å ta mer eller mindre hele det norske markedet for rubrikkannonser.

Nå har rubrikktjenesten dratt i gang Finn labs, en bedriftsblogg der alle brukerne kan få være med på å forme fremtiden til Finn.no.

Her legger Finn ut informasjon om ideer og tanker de har, for å få innspill samt forslag til videreutvikling. Et eksempel på det er hvordan de ser for seg å tilpasse Finn.no til iPhone.

Målet med Finn labs er å få en dialog med brukerne, og for å få til det forsøker Finn seg blant annet med å dele statistikk og tilby lesere noen tanker om fremtiden.

Slike bedriftsblogger har tatt av i deler av USA, og amerikanske IT-giganter som Microsoft og Google har vært veldig aktive. Her i Norge er det stort sett bare NRK som har en slik bedriftsblogg, med sin populære NRK beta.

Her kan du sjekke ut Finn labs.

Til toppen