JUSS OG SAMFUNN

Brukte 100 mill på nettannonsering

Den amerikanske bilprodusenten General Motors er størst på nettannonsering blant bilprodusenter i USA. I 1998 brukte selskapet mer enn dobbelt så mye som året før.

Hilde Nyman
10. mai 1999 - 10:49
General MotorsAdvertising Age


Ifølge vise-administrerende direktør for markedsføring og annonsering i GM, Phil Guarascio, har bilselskapet konsentrert seg om sine hjemmsider heller enn nettannonsering.

- Nå ser vi på nettet bredere som et annonsemedium og måter å bygge våre merker gjennom et rikt budskap. Nettannonsering har i stor grad vært et standardisert element på våre merkers annonsebudsjetter, sier Guarascio, til Advertising Age.

Totalt brukte GM 16,3 milliarder norske kroner (2,12 milliarder dollar) på annonsering i i amerikanske media i fjor. GM var i fjor bilbransjens største annonsør på nett i USA.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.