Bull har teknologien, DMB&B Clarion har spisskompetanse i profilering, merkevarebygging, kunderelasjoner og kundelojalitet. Sammen skal de hjelpe kunder til en mer helhetlig og strategisk utnyttelse av teknologiens nye muligheter.
- Dette er det første formaliserte samarbeid mellom et marketingbyrå og en IT-leverandør i Norge. Det bidrar til å posisjonere oss bort fra "Web-byråer", sier markedssjef Thomas Hagelid i Bull.
Partner i DMB&B Clarion, Jan-Erik Sørgaard, sier han har mange store kunder som trenger å utvide sitt "mulighetsområde". Hva bedre enn en web-butikk?
Hagelid sier løsningen har vært presentert for partnernes felles kunder i halvannen uke nå, og at responsen har vært svært positiv.
- Vår erfaring med dette arbeidet i Bull, er at vi manglet kompetanse når e-handel havnet på styrebordet hos store kunder. DMB&B Clarion har spisskompetanse i sisteleddsrådgivning, og bringer inn et bredt kundegrunnlag, bestående av selskaper som Maxbo, Ringnes og Pepsi.
Alliansens ide er at kunder ikke bare skal ut på web, de skal gjøre det som ledd i en helhetlig strategisk plan.
- Et prosjekt jeg tror vi snart kan gå offentlig ut med, gjelder vitaliseringen av en eksisterende kjede i Norge. På toppnivå dukket spørsmålet opp om å gjøre noe med sisteleddet, inklusive digitale medier, utnyttelse av mobile apparater og så videre. Da kommer IT inn i bildet, og Bull. Alliansens konsept med helhetskommunikasjon gjør at vi skiller oss sterkt fra web-byråer som naturlig retter arbeidet sitt mot selve tilstedeværelsen på nettet.