Bull stepper opp til nye kunder

I et forsøk på å kapre små- og mellomstore dotcom-kunder, lanserer Bull "i-step", en løsrevet enhet som bare skal fokusere på Internett.

Bull er et godt etablert IT-selskap blant storkundene, som bank og offentlig Men nå skal selskapet satse på å ta de litt mindre, men kanskje vel så lønnsomme dotcom-selskapene. I konkurranse med Internett-konsulentselskapene lanserer IT-konsernet i-step i Norge. Dette selsskapet skal være en selvstendig enhet av Bull og skal ha fokus på Internett og internettløsninger alene.

- Bull har lenge drevet med Internett og har hatt mange prosjekter. Men det var i det samme hierarkiet og under den samme organiseringen som ellers av selskapet. Ved at vi nå etablerer en løsrevet gruppe som bare skal jobbe med Internett-relaterte prosjekter løfter vi opp den kunnskapen og kompetansen vi har i organisasjonen, forteller Thomas Hagelid, som skal lede i-step satsingen. Han er også markedssjef i Bull.

Satsningsområdet til i-step blir å være et tilbud til eksisterende Bull-kunder men dette skal også kunne være et tilbud til andre selskaper. For eksempel var i-steps første prosjekt et typisk dotcom- selskap, noe som ikke alltid har vært en selvfølge.

- Vi skal ha fokus på tre områder. Det første er bank- og finanstjenester hvor vi allerede er store. Der er vi i dialog med Postbanken/DnB. Så er det e-handel, og da tenker jeg på business to consumer- løsninger. Offentlig sektor blir også viktig for oss. Dette har vært en tradisjonell storkunde hos Bull, forteller Hagelid til digi.no.

Hagelid vedkjenner at selskapet per i dag ikke innehar all den kompetansen de "tradisjonelle" Internett-konsulentselskapene har. - De er ikke flinke på annet en Front-end. Det man ser. Men vi har lang kompetanse innen det man kan kalle Back-end. Men vi skal rekruttere flere konsulenter som blant annet skal hjelpe oss med dette, avslører Hagelid.

Til toppen