Det er M2S som står for e-læringsinnholdet, mens ErgoEnet står for det virtuelle klasserommet.
- For oss var det viktig å finne en helhetlig løsning hvor både e-læring og en god intranettfunksjonalitet var integrert. Nå kan vi tenke alternativt i henhold til metoder og organisering av opplæringen, sier Stein Morten Øen, administrasjonsleder i Buskerud Fylkeskommunes utdanningsavdeling, i en pressemelding.
Differensiering og tilrettelegging av opplæringen er også viktige faktorer, samtidig som det har stor betydning at lærerne lokalt kan administrere arbeidet i læringsmiljøet.
Øen legger vekt på at når kommunen i tillegg får med seg interaktiv opplæring i Datakortets moduler, så dekkes også et opplæringsbehov hos ansatte og elever.
- Nå vil den pedagogiske metodikken som vi har brukt årevis på å gjøre optimal, komme skolene til gode, sier M2S-direktør Ole Martin Dahle.
Selskapet har valgt å samarbeide med ErgoEnet for å kunne tilby skolene denne løsningen. - Med deres virtuelle klasserom får store grupper elever og lærere tilgang til opplæring når de vil og hvor de vil, sier Dahle.