Byte Magazine pusses opp

Det legendariske datamagasinet Byte, som forrige måned ble kjøpt av CMP Media, tar en midlertidig pause for å gjennomgå en grundig ansiktsløftning.

Det var Newsbytes som fredag kom med rykter om at Byte Magazine skulle trekke inn årene. Årsaken til dette var at alle med unntak av 11 av magasinets ansatte hadde mottatt sluttvederlag. Byte Magazine har vært utgitt i 23 år og har omtrent en halv million abonnenter, hvorav mange i Norge.

Magasinet ble i mai solgt av McGraw-Hill til CMP Media som blant annet gir ut TechWeb på nettet.

Nå viser det seg at CMP har andre planer for datamagasinet.

Kenneth D. Cron, president for publisering hos CMP, sier til Newsbytes at Byte er en ærverdig tittel med et globalt varemerke, og at CMP er stolte over å ha magasinet i sin portefølje. Han sier videre at CMP mener at Byte trenger en skikkelig oppussing, og at selskapet trolig er de eneste som kan greie dette.

- Vi ser fram til å relansere Byte og de nye mulighetene dette vil kunne gi våre annonsører, sier Cron.

Trolig vil juli-utgaven av Byte være den siste leserne får se av bladet i dets nåværende form.

Ifølge Newsbytes vil CMP fortsette å oppdatere nettutgaven av Byte mens den trykte utgaven gjennomgår ansiktsløftningen.

Til toppen