Catch må kutte i staben

Bredbåndsselskapet Catch løfter salget, men går i minus i andre kvartal og legger frem planer om kutt.

Bredbåndsselskapert Catch har doblet salget siden andre kvartal, delvis på grunn av oppkjøp. Omsetningen i andre kvartal endte på 160,1 millioner kroner, opp fra 75,6 millioner kroner i andre kvartal 2004.

Catch fikk et driftsresultat på 18,3 millioner kroner, mot 12,9 millioner kroner i tilsvarende kvartal i fjor. Men resultatet ender på munis 11 millioner kroner, opplyser Catch.

Derfor legger Catch frem en plan for restrukturering og kostnadskutt. Opprydningen vil ende med kutt i staben.

Catch har gjennom en gjennomgang av bedriften identifisert kostnadsreduserende tiltak på totalt 27 millioner kroner for 2006. Tiltakene innebærer bemanningskutt på 13-15 prosent, samt ytterligere tiltak for å redusere kostnadsbasen, melder selskapet

Gjennomgangen fører til at selskapet finner det nødvendig å foreta restruktureringsavsetninger og nedskrivninger på til sammen 23,4 millioner kroner, hvorav 11,1 millioner kroner i andre kvartal og 12,3 millioner kroner i tredje kvartal.

- Fokus mot de største vekstmarkedene og ytterligere oppbygging av distribusjonen gir store muligheter. I kombinasjon med en mer effektiv drift og styrket finansiering ligger nå forutsetningene godt til rette for å skape et mer konkurransedyktig og fremgangsrikt konsern”, sier Iwarsson.

Catch skal dessuten introdusere et nytt merkenavn: For å bedre synligheten i markedet og styrke kapitaleffektiviteten i markedsarbeidet vil Catch fokusere på ett merkevarenavn fra og med oktober, skriver selskapet.

Til toppen