Cell sikler på solgte Cell-strateger

Mens Cell Network lot som om de ikke var det minste interessert i Cell Strategy, kan digitoday.no avsløre at de mer enn gjerne vil beholde Strategy-ansatte som i dag tilhører konkurrenten Adcore. "Rekrutteringsmailen", som ble sendt fra en av toppene i Cell Network, kan du lese her.

I forrige uke ble Cell Strategy solgt til det svenskbaserte konsulentselskapet Adcore.

Cell Strategys eiere, som i stor del inbefattet de ansatte i selskapet, ville ikke lenger være i Cell-nettverket, og fant at dette var den eneste løsningen, samtidig som Cell Network i en pressemelding skriver at Cell Strategy var et tapsprosjekt, og at de kommer til å etablere en egen strategi-enhet.
Les mer om strategi-salget: Nordmann: - Cell Network passet ikke inn
Mens Cell Network ikke var interessert i, eller ikke hadde råd til å kjøpe Cell Strategy, drev Cell Network en kampanje for å få en del viktige nøkkelpersoner over fra Strategy til Network.


Kort sagt: Cell Network skulle tappe Adcores nyervervede selskap for de beste folkene.
Arvid Liepe, informasjonssjef i Cell Network, sier at det ikke er noe i avtalen mellom Cell Network og Cell Strategy som hindrer Cell Network fra å rekruttere fra Cell Strategy.


- Det er et fritt arbeidsmarked, sier Liepe.

I en mail som digitoday.no har fått tilgang til, går det tydelig frem at man er på hodejakt etter nøkkelpersoner i Cell Strategy.

Mottakeren av denne mailen vi har valgt å publisere er i dag en nøkkelperson i Cell Strategy. Avsenderen av mailen er Tom Buhl, Chief Operating Officer for Cell International.

Han sier at det bare er et lite antall mennesker som har fått denne henvendelsen, og at dette er en sak mellom Cell Network og dem privat.

- Det er et fritt arbeidsmarked. Jeg synes ikke at det er noe kritikkverdig i dette, sier Buhl da vi konfronterer han med metodene.

Her er rekrutteringseposten Buhl sendte:

-----Original Message-----
From: xxx On Behalf Of Tom Buhl
Sent: den 25 oktober 2000 12:02
To: xxx
Subject:

Dear xxx ,

As you will know our ambition is to "best in each area and best combined". We want to difereniate by offering a winning combination to our fine clients. Following this, we have decided to integrate each competence area of our company into ONE combined service offering. We believe that we can only succeed to become the global first choice if we do NOT compromise this simple insight.

We think that you share this understanding as you did join Cell Strategy very much for the same reason.

Accordingly, we have started to fully integrate both Strategy, Creative/Communication, Technology and Project Management into one service offering. Managerial changes will take place and we will partly need to re-organize to take advanage and position ourselves. Yesterday, we initiated the process by selling Cell Strategy as you will know from the pressrelease of today.

To avoid any misundersandings we would like to offer you a position when building this integrated future of all our competence areas.

Please mail me back or call me if you are interested in order for us to arrange for a meeting a.s.a.p.

Best regards,

Tom

Tom Buhl vedgår overfor digitoday.no at mailen er fra ham.

- Dette er ikke en særlig bra måte å drive business på, sier Bjørnar Jensen, administrerende direktør i Cell Strategy til digitoday.no. Han mener at dette er metoder som ikke hører hjemme i forretningslivet. Han legger også til at ingen av Cell Strategys nærmere 100 ansatte har meldt overgang til Cell Network.

Jensens kollega i Cell Strategy, som nå bytter navn til Adcore Strategy, Petter Nordström, er heller ikke nådig i sin kritikk:

- Dette er "vill vest-metoder". Det sier kanskje noe om hvor desperate de er, sier han.

Til toppen