Chess har de mest fornøyde kundene

En undersøkelse viser at Chess-gründer Idar Vollvik har de mest fornøyde mobilkundene.

Det er kundeundersøkelsen European Performance Satisfaction Index (Epsi) gjennomført blant 1400 mobilbrukere som avdekker at Chess er den mest kundevennlige mobiloperatøren, skriver Dagens Næringsliv.

Minst 250 kunder fra hvert selskap er med i undersøkelsen som gjelder kun privatmarkedet.

Bergensselskapet Chess slår konkurrentene Telenor, NetCom, Tele2 og Sense med god margin både på kundetilfredshet og lojalitet.

Sense, som ble kjøpt opp av Chess rett før jul, kom ut som en god nummer to i undersøkelsen. Sense var nest best på kundetilfredshet og best på klagebehandling.

Daglig leder Astrid Cooper i Epsi Norway sier til Dagens Næringsliv at indeksen Chess har fått, må karakteriseres som sterk i internasjonalt perspektiv, mens Telenor Mobil ligger dårlig an, med dårlig image, lav kundetilfredshet og sviktende lojalitet..

Cooper forteller at den norske mobilbransjen generelt sliter med misfornøyde kunder. Uansett selskap, viser undersøkelsen at en av ti har hatt grunn til å klage.

Til toppen