Det var avisen Chicago Tribune som kunne ta med den gjeveste prisen i forbindelse med femte gangen EPpy-prisene deles ut. Det er det amerikanske mediemagasinet Editor & Publisher som deler ut prisene under E&P Interactive Newspapers Conference, som i år fant sted i New Orleans.
Chicago Tribune vant totalt tre priser; den første for beste amerikanske avis på Internett med opplag på over 100.000. De andre nominerte var The Minneapolis Star Tribune og Washington Post. I tillegg vant den Chicago-baserte avisens seksjon metromix.com prisen for beste markedsføring av en nyhetstjeneste på nettet i konkurranse med seksjonen globecareers.com i St. Louis Post og avisen Dispatch's seksjon campaign.postnet.com.
Den siste prisen avisen vant var for beste rubrikk-annonseseksjon i en internettbasert nyhetstjeneste. Her var konkurrentene globecareers.com og washingtonjobs.com.
Den store vinneren fra fjorårets prisutdeling var nettopp The Washington Post. I år fikk denne avisen tre priser; for beste nyhetsseksjon i en avis' internettjeneste, for beste e-handelsløsning hos en internettavis og for beste bruk av interaktivitet - den siste med seksjonen washingtonpost.com/liveonline
Det er de amerikanske nettavisene som står i sentrum under denne prisutdelingen, men det deles også ut en pris til beste ikke-amerikanske avis på Internett. Under årets prisutdeling gikk denne prisen til den britiske næringslivsavisen Financial Times. I denne kategorien måtte kinesiske South China Morning Post og indiske Times of India se seg slått.
FT.com vant også prisen for beste næringslivsseksjon i en internettavis.
En annen britisk avis, The Guardian, vant prisen for beste design på en internettavis i konkurranse med The Florida Times og The Albany Times Union's.
Prisen for beste ikke-nyhetstjeneste på nett gikk i år til Microsoft-tjenesten msnbc.com som produseres i samarbeid med TV-kanalen NBC. Her var de andre nominerte Cnets news.com og Wired.
Over 400 innsendte bidrag er vurdert i forbindelse med årets prisutdeling.