Cisco kjøper seg inn i sosiale nettverk

Cisco kjøper selskap som hjelper bedrifter med å legge tilrette for brukergenerert innhold.

Nettverksgiganten Cisco er mest kjent for å levere fysiske routere og annet utstyr som utgjør infrastrukturen på internett og i bedrifter.

Nå kjøper de selskapet Five Across, et selskap som lever av å lage programvare for sosiale nettverk. Tanken bak skal være å komme seg inn i det raskt voksende marekdet for brukergenerert innhold.

Five Across ble stiftet i 2003 og har 11 ansatte i San Francisco. Programvaren deres brukes av bedrifter for å sette opp og drifte blogger, podcaster, videoblogger og fotodelingstjenester.

Cisco har gjort noen store oppkjøp de siste årene, men selskapet har spesialisert seg på å gjøre oppkjøp av små teknologiselskaper som så vidt har kommet i gang med å selge produktet sitt i markedet. Så utnytter de sin massive tilstedeværelse over nesten hele verden til å raskt få produktene ut i markedet med Cisco logo.

Cisco har ikke oppgitt hvor mye de betaler for Five Across.

Til toppen