Den amerikanske kampen om IT-nyhetene er knallhard. De største forlagene heter International Data Group (IDG) og Ziff-Davis som satser på både IT-nyheter, seminarer og opplæring.
De siste årene har det imdlertid dukket opp flere utfordrere på arenaen, ikke minst på grunn av utviklingen av world wide web. En av disse er CNet med sin knallharde satsing på IT-nyheter på web og TV. News.com er en av de mest siterte nyhetstjenestene innen genren og har bygget seg opp en ledende posisjon på nett i løpet av kun tre år.
Nå satser altså CNet bredere geografisk og skal begynne å slippe lokale, ikke-engelske versjoner.
Resume.se skriver at det nå i første omgang kommer en svensk utgave av IT-tjenesten CNet, med premiere til neste år. Det er ikke kjent når det eventuelt kommer andre nordisk-språklige nettsteder.
CNet.com har ni millioner unike besøkende i måneden fra hele verden. I dag får nordiske brukere opp nordiske annonser på det amerikanske nettstedet.
Det nordiske annonsesalget vil det svenske salgsselskapet Internetsäljarna stå for.