CNN lager IDG-TV

CNN News Group og IDG.net inngår et bredt mediesamarbeid som mellom annet vil omfatte felles TV-produksjoner.

I juni i fjor inngikk mediegigantene IDG og CNN Interactive et samarbeid om fri utveksling av stoff. Mens CNN fikk lov til å bruke IT-stoff fra datapublikasjonene i IDG-stallen i allerede etablerte dataseksjoner, kunne IDG benytte CNNs generelle nyheter (se peker til egen sak "CNN får i pose og sekk..." nedenfor eller i margen til høyre).

Nå utvides dette samarbeidet gjennom en allianse verdt omlag 400 millioner kroner, skriver IDG-publikasjonen Computer Sweden (den mest kjente norske IDG-publikasjonen er Computerworld).

Samarbeidet skal i første omgang gjelde i tre år. Foruten videreføringen av den gamle avtalen, der IDG.net får tilgang til CNNs nyheter og CNN tilbyr IDG.nets teknologinyheter på sine web-sider, vil CNN dessuten begynne å sende et eget, forbrukerrettet TV-program med innhold levert fra blant andre IDG.

Ifølge Computer Sweden vil dessuten CNN kjøpe seg inn i et nytt IDG-selskap på nettet.

Til toppen