Colgate-direktør skal pusse opp MTGs nettsatsing

Modern Times Group har ansatt en amerikaner som sjef for alle MTGs internettsatsinger. Han er siviløkonom og har jobbet i Colgate-Palmolive siden 1990.

Campbell Peacock er mannen som skal føre svenske Modern Times Group (MTG) nettsatsing inn i det neste årtusenet. MTG har til nå holdt en lav profil på Internett, men begynner å våkne. I det hele tatt har den digitale satsingen vært preget av en vente-å-se-holdning etter at man brant seg stygt på noen digitale fjernsynskanaler tidligere på 90-tallet.

Peacock er utdannet siviløkonom og har siden 1990 fungert som administrerende direktør for tannpasta-pusjere i Sverige og Finland. Han har først og fremst kompetanse fra salg og markedsføring i konsumentmarkedet.

I MTG skal han ha ansvar hele konsernets internettvirksomhet på tvers av landegrenser og virksomhetsområder. Mange av MTGs nåværende tjenester (gratisavisen Metro, FinansTidningen, TV3) er tuftet på hovedvirksomheter som har sin basis i de tradisjonelle mediene.

Men etter hvert har også MTG begynt å satse på egne merkevarer på weben som CD-butikken CDON og comeIN.NET. Elektronisk handel er en sterk faktor i satsingen til MTG. TV-Shop-virksomheten har gitt mersmak.

Dermed har de også lansert en egen medlemsklubb som de har markedsført råsterkt på TV. WebShoppers Club er et handlesenter der de innvidde kan handle alt fra solbriller og fiskeutstyr til kosttilskudd og datamaskiner.

Dessuten er MTG sterkt involvert i Tele2s portal (både som eier og produsent) og har til hensikt å starte et portalsamarbeid med en annen Tele2-eier, Netcom AB, om en ny portal på nettet.

Til toppen