SAS-løsningene skal gi Color Line-passasjerene bedre tips og tilrettelegging av hele reisen. (Bilde: Anders Martinsen, Color Line)

Color Line kjøper SAS

Skal gjøre oss til totalleverandør av topp reiseopplevelser, sier rederiet.

Fergerederiet Color Line forteller i en pressemelding at de har inngått avtale med SAS Institute om å kjøpe «neste generasjons løsninger for kundedialog».

Hvert år reiser mer enn fire millioner passasjerer med Color Line-skip mellom Norge, Sverige, Tyskland og Danmark. Kundekonseptsjef Frank Christensen ser for seg digitale løsninger som i mye større grad enn i dag imøtekommer hver enkelt reisendes behov for informasjon.

– Filosofien bak det nye kommunikasjonskonseptet er at jo mer vi kan hjelpe kunden med tilrettelegging før og under en reise, desto hyggeligere og mer vellykket ferie får de. Neste generasjons løsningene gjør det mulig for Color Line å gi kunden nøyaktig den informasjonen de ønsker om for eksempel hotell, arrangement, aktiviteter og attraksjoner ved ulike reisemål. Og ikke minst når de ønsker det - kunden får selv velge hva de vil motta av reisetips, og dermed inntar Color Line rollen som en kunnskapsrik og nyttig reisepartner som alltid er parat til å bistå, sier Christensen.

Ideen er å bygge reisetips og råd på den enkelte kundens personlige behov og preferanser. Oppgaven til SAS, ifølge administrerende direktør Kåre Nygård i SAS Institute Norge, er å bistå med å systematisere data og analysere informasjon.

Samarbeidet mellom SAS og Color Line har en varighet på tre år med opsjon på ytterligere to år. Løsningene hentes fra SAS-porteføljen High Performance Analytics, nærmere bestemt Campaign Management, Digital Marketing og Email Marketing Designer.

Til toppen