ComCom kvitter seg med mobilkundene

ComCom «gir» nå bort kundene, og satser på mobilreklame.

ComCom startet opp på vårparten, og skulle ta mobilmarkedet ved å tilby nærmest gratis tellerskritt og spennende tjenester.

«Rikets Røst» Pia Haraldsen ble hyret inn til mobilselskapet som frontfigur, og ble forespeilet et honorar til 4,5 millioner kroner. Haraldsen skulle designe klær og utstyr.

Men ikke bare ble Haraldsen sparket. Nå ryker også kundene.

ComCom-investor Svein Johnsen og Frank Mjøs som tjente seg søkkrik på Chess, sier til Finansavisen at det ikke var penger nok å tjene på kundene, og at de nå heller vil satse på mobilreklame.

Målet var 50.000 kunder innen året. ComCom sendte tidlig ut en pressemelding der de hevdet å ha fått 5.000 kunder bare få uker etter oppstart. Etter det Finansavisen kjenner til har ComCom bare 2.000 kunder.

Løsningen som ComCom nå skal utvikle legger vekt på SMS-meldinger som er mer tidsriktig gjennom form, farger og design.

ComCom har gått ut og søkt etter testpersoner til reklamefinansiert mobiltelefoni og mobilbruk, og hevder å være det første selskapet i verden som setter i gang reklamefinansiert mobiltelfoni.

Reklamefinansiert mobil var temaet alle snakket seg varme på under årets mobilmesse i Spania.

- De fleste som jobber med reklameløsninger for mobilen, snakker om reklame via SMS, MMS og WAP. ComCom har utviklet en løsning som ikke forstyrrer kundens daglige bruk av telefonen, men som likevel gir annonsørene en unik mulighet til å få frem sitt budskap, sier Mjøs.

Til toppen