Comviq gir bort 25 øre for hvert samtaleminutt

Svenske Comviq utvider bonusprogrammet for sine mobiltelefonbrukere. Med Comviqs nye bonus får selskapets kontantkortkunder 25 øre per innkommende samtaleminutt.

Det nye bonusprogrammet trer i kraft fra og med i dag, og er ifølge operatøren det første i sitt slag i Skandinavia. I november gikk imidlertid Telecom Italia Mobile ut, som det første mobilselskapet i verden, med et tilbud der de betalte 33 øre til sine kontantkortkunder hver gang de mottar en samtale via mobiltelefonen. Pengene lastes ned på kortet og kan brukes til å foreta nye telefonsamtaler.

Konsernsjef i svenske NetCom AB som eier Comviq, Lars-Johan Jarnheimer, sa da at han stilte seg positiv til at selskapets mobilkunder i Comviq skulle kunne få penger for hver gang de mottok en mobilsamtale.

Nå virkeliggjør han disse tankene.

Den nye bonusen omfatter samtlige av Comviqs kontantkortkunder, som for hver eneste innkommende samtale til mobiltelefonen som varer mer enn fem sekunder, tildeles ringetid for 25 øre per samtaleminutt. Avtalen gjelder imidlertid ikke samtaler som mottas i utlandet, understreker selskapet i en pressemelding.

Foruten at bonusen for den enkelte kunde betyr mer penger å ringe for, er selvfølgelig Comviqs hovedmotivasjon for innføringen av det nye fordelsprogrammet å bygge enda sterkere lojalitetsbånd til og mellom sine kunder.

Den enkelte Comviq-kunde får ett telefonnummer (213) der de kan kontrollere sin inntjente bonus.

Foreløpig er det imidlertid lite som tyder på at vi vil få tilsvarende bonusordninger hos de to største mobiloperatørene her hjemme, NetCom og Telenor Mobil, med det første.

Informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom sier til digi.no at selskapet i dag ikke har slike planer.

Telenor Mobils informasjonsdirektør, Elisabeth H. Gjølme opplyste til digi.no i november at en tilsvarende bonusordning ble luftet i selskapet for et par år siden, men at det ikke er jobbet videre med den.

Og situasjonen er den samme nå, sier Gjølme:

- Ved å introdusere en slik bonusordning signaliserer en jo samtidig at termineringsprisene i mobilnettene ligger for høyt. Det er etter vårt syn ikke tilfelle her i Norge, som ifølge ferske prissammenlikninger fra OECD viser at vi har blant de laveste mobilprisene i verden. Vår holdning til prisreduksjoner er at de skal komme alle våre kunder til gode - det er et mer realt prinsipp, sier Gjølme, som overfor digi.no dermed slår fast at Telenor ikke vil innføre Comviq-modellen med det første.

Til toppen