CoShopper legger om

For å stoppe underskuddene, legger CoShopper om sin nettbutikk, for nå går det ikke med flere raske emisjoner.

Nettbutikken CoShopper AS legger nå om for å redde skuta. I dagens nummer av Aftenposten står det at selskapet skal stenge sin nettbutikk, men dette er ikke riktig, forteller CoShopper-sjef Frode Lervik til digi.no.

Den opprinnelige ideen bak CoShopper var som navnet indikerer å drive med fellesinnkjøp. CoShopper forsøkte å kjøpe store partier av en vare og selge den til sine kunder til en gunstig pris. Men tapene er fremdeles for høye og nå må CoShopper legge om. I stedet for å kjøpe inn selv, skal CoShopper selge varer og tjenester for andre.

I tillegg skal selskapet levere og drive nettbutikker for andre aktører. Selskapet har inngått tre avtaler med Telenor og Accenture.

- Finansmarkedet er knalltøft og vi legger om for å nå et nullresultat i desember i år. Så langt holder våre budsjetter, forteller CoShopper-sjef Frode Lervik.

Driftsselskapet CoShopper skal nå bytte navn for bedre å reflektere sin satsing på drift av nettbutikker, men Lervik presiserer at nettstedet CoShopper vil bestå.

- Vi har begynt å inngå avtaler om videresalg av varer og mange er positive. Videresalg reduserer vår risiko betydelig, men vi lover fremdeles at prisene vil ligge 10-30 prosent under vanlige butikker, sier Lervik

Han medgir at i en overgangsfase vil utvalget på CoShopper være noe mindre.

Til toppen