CoShopper tjener penger neste år

Det norske e-handelskonseptet CoShopper sier de nærmer seg målet: Break even. Selskapet omsatte for 400.000 dollar i september, men trenger samtidig mer penger innen første kvartal 2001.

Det norske samhandlingsselskapet CoShopper.com har ekspandert voldsomt den siste tiden. Selskapet er nå på plass i 12 markeder med sin e-handelsløsning.

Nå mener Frode Lervik, administrerende direktør i CoShopper, at selskapet snart kommer til å gå i balanse.

- Innen første halvdel av neste år bør den norske delen gå med break-even, mens resten av selskapet bør nå dette i slutten av neste år eller tidlig 2002, sier Lervik til digitoday.no. Han sier at veksten den siste tiden var vært meget stor.

- Vi har hatt en vekst på 40 prosent hver måned de siste seks månedene. I september fikk vi en omsetning på 400.000 dollar, 3,7 millioner norske kroner, sier Lervik til digitoday.no.

Men selskapet trenger uansett mer penger til videre drift og skal i løpet av siste halvdel av i år eller i løpet av første kvartal neste år hente inn ytterligere midler i en emisjon.

- Vi vurderer dette fortløpende, men ingen ting er bestemt utenom at vi trenger mer penger i denne perioden. Men nå er det julehandelen som har all fokus, sier Lervik som forteller at man har greid å spare inn mye på å endre markedsføringsstrategien.

- TV-annonsering lønner seg ikke, så vi har satstet mer på affiliate-avtaler. Dette går på at nettsteder, som for eksempel TV2.no har en "nettbutikk" fra CoShopper. Det er vi som drifter løsningen, både logistikken og teknologien mens den på sett og vis ligger på sidene til TV2.no, sier Lervik. For hver kunde som TV2.no (for eksempel) greier å kanalisere til CoShopper, dess mer penger får TV2.no av avtalen.

Til toppen