Cubus.no er utsolgt på T-skjorter

Den første skuffelsen i forbindelse med min julehandel på nettet i år har ankommet min e-post. "Utsolgt" sier meldingen fra salgssjefen i Cubus.no.

Jeg har sagt jeg skal handle alle julegaver på nettet i år etter å ha inngått et veddemål med en kamerat av meg. Jeg kan innrømme at jeg allerede angrer litt på min stahet etter diskusjonene som ledet til veddemålet, men noen ganger må man bare hoppe i det sure eplet, for å sitere et feilslått ordtak.

Vel, etter en lang og tung periode med forberedelser, anså jeg meg selv i forrige uke for godt forberedt til å begynne shoppingen via PC-en.
Jeg hadde bestemt meg for å handle noen T-skjorter til min bror, da han er en plaget treningsnarkoman og naturlig nok har et høyt forbruk av nettopp slike remedier. Og jeg skulle gjøre det via nettstedet til kleskjeden Cubus.no. I tillegg bestilte jeg noen truser til meg selv fordi det samlede minstebeløpet måtte komme over 249 kroner for at Cubus.no skulle være med og handle med meg. Og prisen på trusene passet i så måte godt...


Vel, valget hadde falt på Cubus.no nettopp på grunn av den seriøsitet som et slikt nettsted burde ha. Stor omsetning fra kjedens utall av butikker mente jeg burde være et tegn på at de i alle fall hadde varene på lager og ikke var utsolgt. Samtidig som man hadde gode og etablerte rutiner for levering. Jeg regnet også med at en større butikk også ville ha en tilfredstilende sikkerhet rundt betalingen.

Og jada, jeg innrømmer et jeg har sett reklamen for Cubus.no på TV og at nettadressen derfra har festet seg i hodet mitt, og kan ha vært bidragsytende til at jeg valgte Cubus.no som første test. Det kan også tenkes at Claudia-boards har hatt en marginal effekt på valget av handelssted - sikker kan man jo aldri være.

Men på tross av alle relativt logiske tanker så kan man altså ta grundig feil. For her følger e-posten som dumpet ned i postkassen min nøyaktig ett døgn etter min bestilling ble levert:

Hei Helge
Tusen takk for din ordre i vår nettbutikk.
Siden oppstarten av butikken på nettet har vi hatt en fantastisk pågang av kunder som ønsker å handle på en enkel måte, og få varene levert hjem til seg.
Dette betyr at vi i Cubus føler at vi har satset riktig ved å åpne en nettbutikk i tillegg til våre øvrige 146 butikker i Norge.
På grunn av denne sterke pågangen og kjøpelysten vi har opplevd over internett, er vi dessverre utsolgt på dine varer I tillegg har butikkene våre opplevd en sterk pågang på alle våre varer som ble markedsført i forbindelse med vår "Festkampanje", noe som gjør at også i våre butikker er din vare ikke tilgjenglig.
Vi beklager derfor at vi ikke kan levere din ordre denne gang, men håper at du alikevel opplever vår nettbutikk som et positivt tilskudd til Cubus kjeden.
Vi ønsker å fremheve www.cubus.no som din personlige butikk, og håper at vi kan treffe deg igjen ved en senere anledning.
Vi beklager dette.
XXXX XXXXXX
Butikksjef Cubus nettbutikk

Nå skal jeg også innrømme at mitt besøk på nettstedet Cubus.no egentlig var meget positivt. For tjenesten var veldig enkel å finne frem på, alt så ut til å fungere. Og attpåtil skulle jeg få varene direkte hjem på døra - helt gratis - to dager etter bestilling. Og betalingen skulle skje samtidig med bankkort. Med andre ord noe som tiltalte min late side. Men all verdens fine ordninger hjelper bare så lite når butikken ikke har varene de reklamerer for å ha.

Vel, mitt første forsøk på julehandel over Internett har altså strandet. Men jeg kan ikke la meg knekke av det, for det er fremdeles tid igjen for å redde veddemålet i min favør. Og faktisk så var mitt besøk på Cubus.no såpass positivt at jeg har bestemt meg for å gi dem nok en sjanse. Denne gangen blir det et par jeans. Mon tro om de har det på lager?
Til toppen