Customax i allianse med KPNQwest

Det norske ASP-selskapet Customax inngår strategisk allianse med KPNQwest om løsninger for konsumentmarkedet.

Customax (CMX) og KPN/Qwest Norway har inngått en strategisk samarbeidsavtale om leveranse av integrerte e-handelsløsninger til sine norske og internasjonale kunder. Samarbeidsavtalen har allerede resultert i at selskapene har inngått sin første e-handelskontrakt med Platekompaniet.

KPNQwest og Customax samarbeider om en integrert e-handelsløsning innenfor B2C-markedet (Business to Consumer). Løsning inneholder blant annet nettbutikk fullt integrert mot økonomi, lager- og logistikksystem. Målsettingen med samarbeidet er å tilby e-handelsløsninger som integrerer bedriftenes forretningsprosesser og -funksjoner. KPNQwest og Customax har med samarbeidsavtalen som basis inngått avtale med Platekompaniet AS om utvikling og drift av deres nettsatsing.

Ifølge Terje Kaasa i Customax har selskapet så langt ikke fokusert på B2C markedet, men heller vært engasjert mot B2B. Denne avtalen øker bredden for selskapet og bli en naturlig del av også CMX sin ASP virksomhet. Men selskapet ser avtalens verdi mest i den alliansen som blir knyttet med KPNQwest og som sammen med alliansene med Damgaard, Hewlett-Packard og Cisco skaper en sterkere plattform.

"Å bli ledende på ASP, er det ingen som klarer på egenhånd uten samarbeidspartnere. Derfor har vi valgt å lete etter få men sterke europeiske alliansepartnere som er villige til å gjøre noe mer sammen med Customax. KPNQwest synes å være en slik partner."

Til toppen