CyberCity gir misfornøyde kunder pengene tilbake

Nettleverandøren CyberCity sier de ikke vil tvinge noen inn i nye kontrakter, og at misfornøyde kunder vil få pengene tilbake.

CyberCitys fastpristilbud ble så populært at selskapet måtte strupe tjenesten etterhvert. Siden i vår har ikke selskapet tatt inn flere abonnenter, og nå nylig sendte de ut brev til sine kunder om at de fra første oktober må betale for alt over åtte timers daglig surfing.
Les:
CyberCity kutter surfingen

Dette er det mange av kundene som misliker, og flere av dem setter spørsmålstegn ved lovligheten av det som tilsynelatende er en kontraktsendring midt i kontraktsperioden for dem som har forskuddsbetalt for ubegrenset surfing også etter første oktober.

- De som har betalt ut over første oktober kan få pengene tilbake, hvis de da ikke velger å gå inn den nye ordningen som heter Fastpris 480, sier daglig leder for CyberCity Norge, Silje Brenna til digitoday.no.

I eposten som selskapet har sendt ut står det ingenting om at nåværende kunder kan få tilbake pengene hvis de ikke ønsker å ta opp den nye tjenesten. Flere kunder digitoday.no har vært i kontakt med, sier det nye tilbudet ikke er interessant for dem.

- Vi vil ikke tvinge noen inn i en ny kontrakt, fortsetter Brenna. Hun innrømmer at dårlig informasjon kan ha fyrt opp under endel kunders irritasjon, men synes ikke reaksjonene har vært så ille. Både positivt og negativt, tilføyer hun.

Selskapet vil nå sende ut oppklarende informasjon til sine kunder, samt publisere dette på sine hjemmesider.

Til toppen