CyberCity vokser for fort

Etter at CyberCity lanserte fastpris abonnement for Internett har kundene strømmet på. Nå må kunder stå i kø for å slippe inn og systemet kneler under presset fra surfesyke nordmenn.

CyberCity lanserte i slutten av mars en fastpris-tjeneste for Internett. Hvis man bruker denne tjenesten kan man surfe så mye en orker, bare man betaler den faste månedskostnaden. Dette har slått an blant norske surfere som har kastet seg over tilbudet.

Les om tjenesten til CyberCity:


Gir deg fast pris til Internett

Nå har kundetilfanget blitt i største laget for den norske avdelingen av Danmarks største ISP. I helgen knelte systemet og småfeil som login med mer funket ikke for nye kunder. Dette har ført til at mange ikke fikk logget seg på nettet ved å bruke CyberCity denne helgen. Problemet gjelder bare nye kunder, melder selskapet.

- Vi har hatt en helt enorm tilstrømning etter vi lanserte den nye tjenesten. Derfor har vi ikke greid å ta imot kundene. Vi har ennå ikke en supportavdeling som er stor nok til å ta seg av dette på en tilfredsstillende måte, forteller Silje Brenna til digi.no. Hun er daglig leder for CyberCity i Norge.

I mars hadde Cyber City 13.000 brukere, en knapp måned etter er tallet oppe i 15.000.

Brenna sier til digi.no at selskapet nå må innføre en foreløpig inntaksstopp av nye brukere.

- Vi har hatt en enorm tilvekst av kunder. Dessuten har vi fått mange storbrukere, noe som tærer på linjene og ressursene. Nå har vi sagt stopp inntil vi har systemer som kan takle den type tilstrømning vi har opplevd, forteller Brenna.

Det blir med andre ord ikke tatt inn flere brukere til CyberCity før systemene er på plass. CyberCity skal også innstille alle reklamekampanjer til problemene er ryddet opp.

- Vi skal være der vi skal være innen første mai. Da skal vi ha på plass nye, oppgraderte linjer og tilhørende systemer for å ta imot kundestrømmen, forteller Brenna, som opplyser om at det daglig kommer til rundt 200 nye kunder som vil surfe til fast pris.

Brenna sier til digi.no at hun aldri har opplevd maken til pågang, tjenesten har tydeligvis truffet tunge nettbrukere midt i hjertet. - Det er helt ekstremt, enda verre enn i Danmark og Sverige, forteller Brenna.

Til toppen