Cyberwatcher selger innmaten

Cyberwatcher selger sin løsning for å overvåke nyheter, til gigantbyrået Observer.

Observer er verdens største byrå innen medieovervåking. De har 2900 ansatte i 13 land og er notert på Stockholm-børsen. I 2004 omsatte de for 1,6 milliarder kroner.

Nå kjøper de en kopi av Cyberwatchers tekniske plattform, informerer Cyberwatcher i en pressemelding. I avtalen inngår global rett til bruk og videreutvikling av programvaren samt implementering og opplæring.

– Dette vil styrke vår evne til å produsere og levere med høy treffsikkerhet og kvalitet. Teknologien underbygger vår internasjonale satsing på medieovervåkning og prosessering av digital informasjon, sier Pål Øverby, administrerende direktør i Observer.

Cyberwatcher opplyser at dette er en del av selskapets omstilling fra salg av web-overvåkingstjenester til å bli et programvareselskap. I fjor solgte selskapet den norske kundeporteføljen sin til Intermedium som eies av de store medieaktørene i Norge.

– Avtalen med Observer viser at teknologien vår er langt fremme internasjonalt, sier administrerende direktør Morten Rynning i en pressemelding.

Cyberwatcher omsatte i fjor for 29,4 millioner kroner og hadde et resultat på 16,5 millioner. Tallene inkluderer inntekter fra avtalene med Intermedium og Observer.

Til toppen