Dagbladet på nett møter rubrikkonkurransen

I går meldte TV2 og VG at de skal samarbeide om å selge rubrikkannonser på Internett. Nå tar også Dagbladet opp hansken.

Mens konkurrentene har stått og sett på har regionavisene Aftenposten, Bergens Tidende og Adresseavisen lykkes med sitt rubrikksamarbeid Finn.no. Da Schibsted la frem sine resultater i forrige uke ble Finn trukket frem som en av vinnerne.

Men nå tar konkurransen på dette markedet av. Onsdag ble det kjent at TV2/Nettavisen og VG.no går sammen i et nytt rubrikkramarbeid. Fra før har Orkla og A-pressen varslet sitt rubrikksamarbeid, Zett.no, som kommer på bena i løpet av året.

Les mer om TV2/VG-samarbeidet:

  • Schibsted-søsken i strupen på Aftenposten

  • Gratispassasjeren VG.no tror på millioninntekter

    Det vil ikke Dagbladet bli sittende å se på, skriver digi.nos søsterpublikasjon Propaganda. I disse dager starter DB Medialab opp sin egen rubrikktjeneste for å stå bedre rustet i kampen om inntektene på nett.

    - Vi er mer eller mindre ferdige med å utvikle en tradisjonell rubrikktjeneste som skal på nett om kort tid, sier ansvarlig redaktør i Dagbladet.no, Esten O. Sæther til Propaganda.

    Foreløpig er de alene om nettjenesten, men sannsynligheten er stor for at de kommer til å forsøke å finne en partner så snart som mulig.

    Les hele intervjuet med Sæther i Propaganda

Til toppen