JUSS OG SAMFUNN

Dagbladet på nett møter rubrikkonkurransen

I går meldte TV2 og VG at de skal samarbeide om å selge rubrikkannonser på Internett. Nå tar også Dagbladet opp hansken.

20. feb. 2003 - 14:18

Mens konkurrentene har stått og sett på har regionavisene Aftenposten, Bergens Tidende og Adresseavisen lykkes med sitt rubrikksamarbeid Finn.no. Da Schibsted la frem sine resultater i forrige uke ble Finn trukket frem som en av vinnerne.

Men nå tar konkurransen på dette markedet av. Onsdag ble det kjent at TV2/Nettavisen og VG.no går sammen i et nytt rubrikkramarbeid. Fra før har Orkla og A-pressen varslet sitt rubrikksamarbeid, Zett.no, som kommer på bena i løpet av året.

Les mer om TV2/VG-samarbeidet:

  • Schibsted-søsken i strupen på Aftenposten

  • Gratispassasjeren VG.no tror på millioninntekter

    Det vil ikke Dagbladet bli sittende å se på, skriver digi.nos søsterpublikasjon Propaganda. I disse dager starter DB Medialab opp sin egen rubrikktjeneste for å stå bedre rustet i kampen om inntektene på nett.

    - Vi er mer eller mindre ferdige med å utvikle en tradisjonell rubrikktjeneste som skal på nett om kort tid, sier ansvarlig redaktør i Dagbladet.no, Esten O. Sæther til Propaganda.

    Foreløpig er de alene om nettjenesten, men sannsynligheten er stor for at de kommer til å forsøke å finne en partner så snart som mulig.

    Les hele intervjuet med Sæther i Propaganda

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.