Dagbladet skiller ut portalsatsingen

DB Medialab og Arne H. Krumsvik skiller ut startsiden sin og danner et eget selskap sammen med fotballklubben Start og internettoperatøren Powertech

Nestleder i DB Medialab, Terje Johansen, opplyste til digi.no tidligere i uken at Dagbladet skulle ta opp kampen med VG Multimedia om sportsstoffet. Nå viser det seg at tabloidavisen har sikret seg det lukrative domenet start.no som i lengre tid har vært tilbudt på internettmarkedet.

Nå blir eieren, sportsklubben Start i Kristiansand, med på internettkjøret. Sammen med Dagbladet og aksessleverandøren Powertech blir det laget et eget selskap som skal drive portalen Start.no. Dagbladet og Powertech sitter med 49 prosent hver, mens Start kun får to prosent av portalselskapet.

Nå mener daglig leder i DB Medialab at Dagbladet :start på domenet start.dagbladet.no egentlig faller utenfor kategorien portaler som SOL og ABC Startsiden regnes som.

- Vi kaller ikke startsiden vår en portal. Det sier Arne H. Krumsvik, daglig leder i DB Medialab, som var den første i Akersgata som satset på en egen portal.

Les:


Dagbladet gir konkurrentene drahjelp
Dagbladet tar opp kampen mot Telenor

Han sier at de tilbyr et komplett kommunikasjonstilbud inkludert spill, gratis aksesstilknytning, e-post og hjemmesider med lokaltakst. Siden starten i fjor høst skal de ha skaffet seg 60.000 registrerte medlemmer.

Foreløpig har ikke Krumsvik fått på plass en daglig leder i det nye aksjeselskapet, selv om han oppfordret folk til å søke og tegne seg for aksjer under jubileumsfesten Dagbladet hadde sist onsdag.

Da feiret Dagbladet at det var fem år siden de startet med en webutgave.

Til toppen