Dagens Industri på nett øker kraftig

Næringslivsavisen Dagens Industri på nettet holder stand som det femte mest besøkte svenske nettstedet. I desember økte trafikken kraftig, viser ferske trafikktall fra det svenske analysebyrået SIFO Interactive.

Ifølge det svenske analysebyrået SIFO Interactive er trafikktallene for desember 1999 fortsatt stabile blant de svenske nettstedene.

På toppen av statistikken er det liten forandring i forhold til novembertallene fra SIFO, og de samme fem nettstedene ser ut til å ligge trygt på toppen. Søketjenesten Euroseek tviholder på førsteplassen, med avisen Aftonbladet på andreplass.

Dagens Industri med sitt nettsted di.se har fått konkurranse i toppen av Affärsvärlden som har klart å karre seg til en tiendeplass. Men foreløpig truer ikke Affärsvärlden di.se, for trafikken her er totalt sett mye lavere. Dette nettstedet var i november på en 12. plass. Med desembertallene er TV-stasjonen TV4 skjøvet ut av Topp 10 listen, og må derfor finne seg i en 13. plass.

Men Dagens Industri har imponerende tall å vise til. I forhold til tall fra novemberundersøkelsen økte trafikken på nettstedet med 30.448 besøk på hverdager. Gjennomsnittet på hverdager i desember 1999 var for di.se 159.419 besøkende.

Totalt i desember måned hadde nettstedet i overkant av 3,6 millioner besøkende mot i underkant av 1,4 millioner i november.

Av alle som besøker Dagens Industri på nettet utgjør svensker hele 67 prosent.

1. Euroseek
2. Aftonbladet
3. Spray
4. Dagens Nyheter
5. Dagens Industri
6. Dagens Industri, Børs (9)
7. IDG (6)
8. Funplanet (7)
9. Platsbanken (8)
10. Affärsvärlden (12)

Kilde: SIFO NETcheck, tall fra desember 1999. Plassering i november i parentes.

Netcheck er en månedlig utarbeidet statistikk som baserer seg på server-tall fra de ulike nettstedene, i motsetning til for eksempel Norsk Gallup Institutts Web-Topp, som baserer seg på forbrukerundersøkelser og telefonintervjuer med et representativt utvalg av den norske befolkningen.

Til toppen