Dangaard overkjørte konkurrenten

Mobiler går som varmt hvetebrød for Dangaard, som i fjor kjørte fra hovedkonkurrenten.

For 2003 hadde Dangaard og Telefast nesten lik omsetning, med henholdsvis 937 og 910 millioner kroner. Men så satte Dangaard inn et ekstra gir, og vokste 65 prosent, til 1,55 milliarder i 2004, melder Finansavisen. På to år er veksten 152 prosent.

- Vi hadde aldri noen tro på at mobilveksten skulle nå inn i himmelen, men det er nesten nettopp det den har gjort. Vi estimerer at vi har en markedsandel på rundt 40 prosent. Det ble levert rundt to millioner mobiltelefoner i Norge i fjor, og vi leverte tett oppunder halvparten, sier administrerende direktør i Dangaard, Jan Gunnar Næss til Finansavisen.

Driftsresultatet har imidlertid ikke holdt følge, det vokste bare med 3,3 millioner til 51,2 millioner i 2004.

Til toppen