Dansk kontrakt for norske Dolphin Software

Dolphin skal levere den tekniske plattformen for nye automatiske, nettbaserte talesvartjenester til et stort telekomselskap i Danmark.

Et av de største telekomselskapene i Danmark har valgt norske Dolphin Software som leverandør av teknisk plattform for implementering av nye automatiske, nettbaserte talesvartjenester. Med Dolphin Softwares utviklingsverk­tøy, HotVoice, skal selskapet selv utvikle VoiceXML-applikasjoner der tekst-til-tale og talegjen­kjenning på dansk inngår i løsningene. VoiceXML er en åpen standard for utvikling av IVR-applikasjoner, og standarden støttes av HotVoice.

Telekomselskapet velger å satse på denne åpne teknologien, for å sikre egen innovasjonsevne og markedsposisjon innen nettbaserte tjenester.

Dolphin Software ble etablert i 1989. Fra å videreføre serverkompetansen fra Norsk Data, har selskapet utviklet seg til spesialist innen kunde­senterløsninger og automatiske talesvarsløsninger.

Til toppen