Jyllands-Posten
Interactive Television Entertainment
Ifølge Jyllands-Posten forhandler ITE med IBM og Compaq om å få lagt inn programmet som standardutsyr i alle deres nye datamaskiner.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
– Vi har vår egen ChatPwC som kjører lokalt. Vi deler derfor ingen informasjon ut av huset
digi.no
Les:
TV-reklame skrur på PC-en
Men selve ideen er over fem år gammel, og stammer fra ITEs direktør Ivan Sølvason. Nestléreklamen for den nye iskremen Maxibon, var i fjor den første bedriften som prøvde ut konseptett.
Siden verdenspremieren i fjor har blant annet den landsdekkende russiske TV-kanalen THT tatt i bruk teknologien i forbindelse med seer-konkurranser under filmvisninger. Både i Irland og USA er programmet i bruk. Flere amerikanske TV-program benytter teknologien, blant annet serien "Wild Wild Web" som omhandler ukens beste og mest underholdende nettsider.
I tillegg er ITE også i forhandlinger med de store amerikanske TV-selskapene CNN og CBS om å innføre WebChoice på deres programmer.