Netaxept
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
– Vi har vår egen ChatPwC som kjører lokalt. Vi deler derfor ingen informasjon ut av huset
Shahzad RanasubClearing
Les også:
To norske slåss om dansk betalingsløsning for Internett
Paradigmeskifte for innholdsbetaling i 2002
Norsk betalingsløsning for nettaviser er klar
Innholdsnett-alliansen snudde i siste liten
Paradigmeskifte for innholdsbetaling i 2002
Norsk betalingsløsning for nettaviser er klar
Innholdsnett-alliansen snudde i siste liten
I alt er 48 danske mediebedrifter omfattet av nettbetalingssamarbeidet, som er kommet i stand for å demme opp mot teleoperatører og andres forsøk på å spise seg inn i medievirksomhetenes verdikjeder og kundeforhold. Det er bransjeforeningen FDIM (Foreningen af Danske Internetmedier) som har vært spydspissen i arbeidet med å finne frem til en felles betalingsløsning.
Den danske løsningen skal innebære at nettbrukerne, leserne, kun behøver å registrere seg en gang for å kunne kjøpe inhold og tjenester på alle nettsteder som er tilknyttet FDIM-systemet. Blant deltakerne er Jubii, SOL, TV 2, Jyllands-Posten, Berlingske Tidende og Politiken.