Dayrates inn i Sverige

Det norske responsbaserte annonsenettverket Dayrates er i ferd med å etablere seg i Sverige.

Det norsketablerte annonsenettverket, Dayrates er det nye skuddet på stammen hva annonsenettverk angår, og har som forretningside å kun ta betalt av annonsører etter hvordan den enkelte kampanje når ut til folk. Nå skal selskapet ekspandere ut av landet og tar første skrittet inn i Sverige.

-Vi har en målsetning om å bli ledende på responsbasert markedsføring og satser på å innta en sterk posisjon i Sverige i løpet av kort tid. Til sammenligning har vi nå 40 nettsteder i vårt nettverk i Norge, og vi ser for oss noe av det samme i Sverige, sier administrerende direktør Ole Petter Wie i Dayrates til digitoday.no. Vi har allerede begynt arbeidet og vil lansere vår første partner i nettverket den 29. november, forsetter Vie.

Dayrates har ansatt Peter Ahlberg som tidligere har arbeidet som VD i Metro Norden og i MTGs radiovirksomhet. Han vil begynne jobben med å bygge om nettverket samt å ansette 3-4 personer i første omgang.

- Disse regner vi med at er på plass rundt årsskiftet.

Dayrates opererer med en ytterligere ekspansjon ut av den nordiske sfæren, men vil så langt ikke gå ut med ytterligere planer enda. Selskapet vil i neste uke presentere mer av sine planer sammen med resultattall for den tiden de har operert så langt.

Til toppen