SOL vil bruke Made4net som rådgiver og inkubator for prosjekter som trenger utvikling før markedslansering, og Made4net vil bruke SOL som distribusjonspartner for selskaper som kommer ut av inkubatoren.
Made4net ble etablert for fem år siden (da het selskapet Virtuelle Virksomheter, men det ble for komplisert å stave på engelsk i lengden) av Anders Brandt, som også er en av gründerne bak DinSide.
I dag har selskapet 20 ansatte som jobber med de forretningsmessige delene av nettverksøkonomien, de har ti prosjekter på gang, og har lansert den første tjenesten My1to1.com. Dette er, ifølge Brandt, en intelligent søketjeneste og et verktøy som utfører "personlige søk".
Made4net, som gjerne kaller seg "gründernes beste venn", regner med å markedsføre to-tre nye prosjekter innen sommeren. Brandt forteller til digi.no at selskapet går inn med mer kompetanse enn penger, når de skal hjelpe håpefulle gründere med å realisere en god idé.
- De som kommer med idéer er alt fra bustete 19-åringer til 40-årige konsulenter i mørk dress. Det typiske er imidlertid to-tre unge og energiske menn som vil bli Internett-millionærer. Disse er det mange av, sier Brandt.
Han forteller videre at Made4net også bistår de ferske gründerne med finansiering, og de hjelper til i forhandlingene med Venture-selskapene når prosjektene er kommet dit hen at de trenger mye kapital.
SOL hevder i en pressemelding at selskapet "sannsynligvis er det beste stedet for lansering av nye tjenester", med sine 288.000 daglige brukere. SOL er generelt interessert i nye prosjekter som gir bra innhold på nettstedet, og ser derfor på samarbeidet med Made4net som et skritt i denne retningen.
Brandt understreker at hvert prosjekt vil vurderes hver for seg i forhold til publisering, og at SOL velger hvilke prosjekter de vil "markedsføre" på sine sider. Avtalen er ikke-eksklusiv for begge parter.