I midten av august er det ventet at TV 2 lanserer sitt nettsted.
- Vi holder på å finpusse sidene våre nå, sier Ivar Steen-Johnsen i TV 2 til digi.
Blant tilbudene nettstedet vil inneholde, er et omfattende rubrikkmarked og en nettbutikk, røper han. Flere av kanalens mest populære serier vil også få sine egne nettsider for å trekke titterne til nettstedet.
På spørsmål om hvordan den kommersielle kanalen vil skille seg fra statskanalens nettsatsing, svarer Steen-Johnsen:
- NRK er veldig gode, ogvi har stor respekt for det de har gjort. Vårt nettsted blir en del annerledes, og mer dynamisk. Men jeg har ikke lyst til å røpe for mye nå. Vi håper å være på nettet i løpet av august, så dere får følge med.
HjemmeNett, som er Orkla Media, Hjemmet Mortensen og Egmonts felles nettsatsing, vil komme på nettet i løpet av høsten. Tjenesten skal fokusere på hjemmebrukerne, med nyheter, nytte og underholdning. HjemmeNett har tidligere inngått en avtale med Telia Internett om å være teleaktørens fremste samarbeidspartner på innholdssiden.
Tjenesten skal fungere som et trafikkknutepunkt hvor tilbydere av informasjon og produkter vil kunne møte sine kunder. Målet er å bli et ledende informasjonspunkt for forbrukermarkedet, sier daglig leder i HjemmeNett, Toralf Ekelund, i en pressemelding.
Det har også vært snakk om å trekke en av de store trafikkmaskinene på Internett, som Dagbladet eller NRK, inn i HjemmeNett. I kjent stil vil imidlertid ikke den tidligere redaktøren Ekelund kommentere noe utover den knappe pressemeldingen.
- Vi holder oss til våre tidligere planer og tidsfrister, sier han til digi.