BEDRIFTSTEKNOLOGI

Det finnes nesten ikke bredbånds-innhold

Du kan kjøpe deg stadig bredere Internett-linjer, men du har foreløpig lite bruk for dem.

12. sep. 2000 - 12:38
BredbåndsfabrikkenTelenorLover 80 ganger ISDN-fart til alle i Oslo


digitoday.no

Les:
Start for ADSL-salg trolig først i november
Lover turbolinje til spottpris
Ga opp norsk boks for Interaktiv TV>BR>Lover 80 ganger ISDN-fart til alle i Oslo
Arne CartrigdeNextraChelloJon Dissen


Chello, eid av kabelselskapet UPC, er bare en av mange som oppretter egne innholdstjenester som bare deres brukere får tilgang på.
- Vi selger linjer med opp til en fart på 640 Kbps. Våre brukere kan se på video og film. Etterhvert planlegger vi spill og annet interaktivt innhold. Dette blir lukkede tjenester og noen av dem vil koste penger, forteller Dissen til digitoday.

- Salget av linjer og utviklingen av innhold er en klassisk høna-og-egget-utvikling, sier Cartridge. Det er bra at vi snart får ADSL-linjer, men tjenestene må også bygges ut i takt. Til å begynne med vil ADSL være en tjeneste mest for superbrukere og bedrifter, mener han.

Også Brebåndsfabrikken og Telenor gjennom sitt nye datterselskap Zonavi skal arbeider med å bygge opp innholdstjenester. Les om Telenors planer: Interaktiv TV først sent i 2001

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra