Digilog satser i utlandet

Digilog forbereder lanseringer i både Tyskland og Spania.

Digilog-gründer Martin Eikeland sier til digi.no at selskapet nå er kommet igang med en avdeling i Tyskland, basert på samme premier for reklame-konsept som i Norge.

- Selskapet er startet, og vi jobber mot lansering 1. februar neste år.

I tillegg vil selskapet også etablere seg i Spania. Målsettingen er lansering 1. desember, men Eikeland innrømmer at det er en ambisiøs dato.

- Digilog Norge sikter mot lønnsomhet i løpet av første kvartal neste år og kan derfor nå starte satsingen i utlandet, avslutter en travel Eikeland på telefon fra Tyskland.

Selskapet sendte i går ut en melding til aksjonærene om de nye planene for utenlandssatsingen.

Daglig leder i Digilog Norge Jon Dammann, sier til digi.no at tanken bak er å ha samarbeidsaktører lokalt. Det er også interessant å se på mulighetene for allianse med en portal. Det er et unikt instrument for å få flere brukere fort.

- Det er også naturlig å tenke på samarbeidspartnere i Digilog Norge. Avtalen med SOL skar seg nesten før den var begynt, men HjemmeNett kunne for eksempel være en aktuell partner, sier Dammann som understreker at selskapet ikke har vært i kontakt med HjemmeNett for å diskutere dette.

Dammann understreker at den kritikken selskapet har fått i media den siste tiden skyldes en aksjekursvinkling, ikke en markedsvinkling.

I dag har selskapet 45.000 brukere, og disse har til nå konvertert sine digger-poeng til CD-plater for 250.000 kroner og pizza for 200.000 kroner. I tillegg har 350 brukere fått finansiert sitt Internett-abonnement. Og noen få har fått flybilletter.

Dammann sammenlikner konseptet med uglesette kort som Trumf og Domino.

- Folk synes ikke det er så populært i utgangspunktet, men når de først er i butikken, kan de like gjerne ta frem Domino-kortet. Og det å få for eksempel 800 kroner utbetalt for oppsamlede poeng, oppleves aldri som negativt.

Og brukergruppen er muligens overraskende; 62 prosent av brukerne er menn mellom 20 og 40 år. 19 prosent er under 19 år, og resten er over 40. Totalt er 85 prosent av alle brukerne menn.

Til toppen